21 Ocak 2017 Cumartesi

Aman Ali Rıza Bey Ağzımızın Tadı Kaçmasın


Herkese merhaba 💃😋
Geçen gün bir Uygur restoranına gittik. Aslında ben daha önce de gitmiştim ama o zaman pek bana hitap etmemişti. Fazla baharatlı ve acı bir mutfağı var. Bu sefer de değişiklik olsun diye gittik. Gelir gelmez bir termos çay koydular. Yemek bitene kadar da deli gibi susadığımdan içip durdum.


Önden nişasta salatası söyledik. Nişastayı bu hale getirip baharat ve salatalıkla karıştırmışlar. Sos acı ezme sosu resmen. Çok acıydı ama. Fena değildi fakat "oo nişasta salatası olsa da yesek" demem.


Yemek olarak da sebzeli etli makarna söyledik. İnanılmaz lezzetli görünüyordu. Sanırım uygurlarda sebze anlayışı biber çeşitleri ve taze soğan. Ben sebze deyince havuç, domates, patlıcan gibi şeyler tahmin etmiştim. Etrafımızdaki herkes yemekleri benim kadar debelenmeden mideye indiriyordu. Bana acısız olmasına rağmen acı ve çok baharatlı geldiğinden yemeye ara vererek yedim. Çay içe içe de kendimden geçtim..
Baharatla aranız iyiyse bu yemeğe ba-yı-lır-sı-nız.
Hamurunun foş foş halini çok seviyorum. El yapımı hamur yemeyi çok sevmemden kaynaklı yani.
Kardeşim de severek yedi hatta hepsini bitirdi. Benim tabağımda ise biberler tamamen kalmıştı. Bence bana daha az baharatlı olsaydı daha iyi olacaktı.
Bu sırada orada Türkçe konuşan bir ben vardım herhalde. Çinli, Hintli, Afrikalı, Uygur... 


kardeşim bile çekikti 😄🍜
Eve geldiğimde baharatlı doritos gibiydim. 😳

Bir aralar "Yaprak Dökümü" diye bir dizi vardı. Orada bir kadın sürekli kocasına aman Ali Rıza Bey ağzımızın tadı kaçmasın" diye diye ailesini felakete sürüklemişti.



 Baharat ve acı sevenlere tavsiyemdir. Benim gibi sütgillerdenseniz yaklaşmayın yakarlar. Ağzınızın tadını bozarlar.
Dostça kalın.
Ağzınızın tadını bilin.






17 Ocak 2017 Salı

Buluta Yükü Sorulmazmış




Bazı şeyleri yarım bırakınca tamamlamak daha zor oluyor.


İnternetten tez okuyordum. Şimdi kendimi ansızın burada yazarken buldum. 1 yıl öncesinde bir karar verdim ve yüksek lisansa ara verip tez yazmam gereken dönemi Kpss sınavına hazırlanmakla geçirdim. Elbette keyfimden değildi. Yapmam gereken oydu ve öyle yaptım. Üzerimde hep bir ağırlık oldu. Bir şeyleri yarım bırakmak zihne en zararlı şey. Zihin tamamlanmış şeyleri sever. Yarım bıraktığınız her şeyi aklınıza Allah'ın her günü sokar ki tamamlayın. Yarım bırakılmış bir kitap olabilir bu, kimi zaman bir hesaplaşma, söylenmedik bir söz, ya da bir insan.
Sonuç olarak yarım kalan neyse, halk dilinde "kursağınızda kalan" sürekli beyninizi tırmalar.
Kpss'ye hazırlandığım için üzgün değilim. Gecemi gündüzüme kattım ve hakkını verdiğimi düşünüyorum. Daha iyisini yapamazdım herhalde elimden gelen oydu.


Tez için dün okula gittim. Uzunca bir aradan sonra kütüphaneye girdim.Tam içeri geçerken birisi "Büşraa!!" diye seslenince fark ettim ki uzaktan Fady ve Muzaffer bana bakıyorlardı. Çok mutlu oldum. Çünkü okul öylesine yabancıydı ki. Mezunsanız geri dönmeyin derim okula. Çünkü eski günlerdeki gibi değil. Meğer o binalar içinde anılarınız, siz, arkadaşlarınız olmadan sadece bir yığınmış.
Uzunca bir süre konuştuk. Onların tezleri bitmiş. 1 sene olmuş. Zaman sanki anlamını yitirdi. Ne çabuk dedim içimden. Her şey, ne çabuk..
Dersime giren hocaları ben ilk günkü gibi hatırlıyorum ama yüksek lisans öğrencisi deyince kafaları karıştı. Hayır tez öğrencisi demeliymişim. Benden sonra yüksek lisans öğrencileri olmuştu çünkü. Sanki uzun bir zaman geçmiş. Sanki her şey benim dışımda gelişmiş gibiydi. O duyguyu anlatmam mümkün olmayacak.
İçinde bulunduğunuz sıkıntılar zaman zaman insanlara ufak görülebilir. Ne demişler "buluta yükü sorulmazmış"
halbuki tonlarca yağmuru taşırlar.
Kafanıza takmayın.


Dostça kalın..

8 Ocak 2017 Pazar

Karlar düşer, düşer, düşer ağlarım


çete bunlar yaa👹
Cumartesi Emir'in doğum günüydü. Herkes "Örümcek Adam"dı.


Şu kartonun arkasına geçip de fotoğraf çektirmedim demem💃


Babamın kucağındaki şu minnoşu al kucağına ellerini, yanaklarını, ayaklarını ye. Kendisi Emir 'in kardeşi oluyor. Eymen.


Bu da dayımın tabiri ile "elalem sahipsiz bilmesin seni" fotoğrafımız.
😆

İşte Eymen Bey 👶
Teyzemle annem ortak bir kararla  çocuklarının isimlerini "B" harfi ile başlatma gereği duymuş ve ortaya Büşra, Buğra,Burak,Batın dörtlüsü çıkmış. Bize bir zaman sonra anlamsız gelse de kendi içinde bir harf uyumu var tabi.
Şimdi ise şöyle bir durum var Emir, Eymen, Ela.
Ben de çocuğum olunca üçünün isimlerinin ilk harfinden akrostiş yapmayı planlıyorum.😉😆


Minnoşu ilerleyen saatlerde kucağıma aldım ve masalla alakası olmayan şarkılar söyleyerek uyuttum. Evet resmen kulağına yarım saat şarkı söyledim. Yavrum yaa uyuyakaldı.


Deniz Kabuğu Yatağında Mantar Dandinisi
Not: buradaki dandini dandik anlamında değildir. Bakınız dandini
Deniz kabuğu Barilla'yı alıyorsunuz. Mantar, süt damlası peynir, minik domates (yüzüklerin efendisindeki kralın yediği domatesten) ,salça, soğan.
sosu ayrı kapta makarna suyu ve mantar suyuyla pişiriyoruz veee tatatamm.


Bu da dışarıdaki Can'lara. Sosum kalmamıştı ama makarnayı koyabildim. Bazen de Migros'un Dostluk mamalarından koyuyorum. Dışarıda onca şey yiyoruz. Hayvanların göz hakkı ne olacak?


Şöyle bir anlayış var. Hava karlı ise hayvanlar karı yiyerek susuz kalmaz. Tamamen yanlış. Buz ve kar yemeye çalışırlar susuzluktan o da ağızlarını ve midelerini yara yapar. Yemek yerken acı çekerler ve hatta hayattan ayrılırlar :(
Koyduğumuz sular donmasın diye birkaç damla zeytinyağı damlatırsak suyun donmasını zorlaştırırız.
Kamu spotunu da şuraya koyduğumuza göre gelelim kişisel meseleme.



2016 yılı boyunca demesem de sonlarına doğru ciddi manada uyku sorunu yaşadım. Gece 4-5 demeden uykum gelmez, sabah 15 e kadar yatar olmuştum. Rahat uyuyamıyordum. Sürekli kafamda saçma sapan meseleler oluyordu hatta bazen sevdiğim yemeklerin yapılışını hayal ediyordum. Yani o derece saçma şeylerdi.
Sonunda çözmeyi başardım. Yatmadan daha erken telefonu kapatıyorum ve rahatlatıcı çaylar tüketiyorum. 

Nedendir bilinmez Neslihan'la bir araya geldiğimizde bir şeyler oluyor. 
comedy time 😌
Dışarıda karlar yağarken iki Ankara aşığıyla kahvelerimizi yudumladık.

Mekana girdik ve cam önündeki bu yeri gördük ama doluydu. Kelli felli bir adam bir şeyler yiyordu. Biz de garsonu yanımıza çağırdık ve "şurası çok güzel, müşteri kalkınca bize haber verir misiniz orada oturmak istiyoruz" dedik. Garson "tabi efendim sizi şimdilik şuraya alalım" demesi gerekirken gitti ve adamı masadan kaldırdı.👀
Biz çaresizce garsonun arkasından "ama onu kastetmedik biz aaa ayıp ama ya naptınız" diye zelzeniş içindeyiz tabi. 
Sanki Monako Prensesiyiz. Ne uzatıyorsun işte meğer adam oranın şefiymiş. Biz de kendimizi nerelerde görüyorsak bir lafımızla müşteriyi mekandan attırırız. Nokta.
💃😝😆😌

Gene bir kitap sipariş ettim. Bayan Perengi'nin Tuhaf Çocukları adında. Evet filmi aslında ilk kitaptı ben de 2. kitabı ve seriye ait bir günlük satın aldım. Gelmesini bekliyorum. Bilimkurgu ve fantastik olan her şeye aşığım. Harry Potter'ı, yeni gelinlerin düğünlerini izlemesi gibi açıp açıp izliyorum.
Dostça kalın.


1 Ocak 2017 Pazar

Kardan Beyfendi


Hoh hoh hoo👯

Tüm kardan adamlarla fotoğraf çektiriyordum derken bir kardan beyfendiyi gördüm. Kravatlı bir kardan adam. Saygı duydum tabi bir yerde. Burnu havuçtan da değildi. Bir kişiliği vardı. Kibar ve naif.


Kargoda beklediğim kitap buydu. Rotasız Seyyah.
Uzun zamandır kendisini İnstegramda takip ediyordum ve sonunda bir kitap çıkarttı üstelik bu kitaptaki barkotlar sayesinde videolara veya resimlere ulaşabiliyorsunuz.



Tam 3 gün bu kitaba yapışık yaşadım. Hasta olmama rağmen okudum, okudum. Hatta rüyamda da kitaptaki olayları gördüm o derece etkilendim yani. Kesin okuyun derim. 400 sayfacık.


Ekinezya içmeye bayılıyorum. Tam bir kış içeceği bence. Kokusu parfüm gibi geliyor bana onun dışında geçen gün bu kremi aldım. Yağsız nemlendirici. Diğer nemlendiriciler yüzüme ay düşmüş izlenimi veriyor da. Bunda parlama olmuyormuş "deneyeceğiz bebeğim" diye sepete attım.
💆


Yılbaşı kurabiyesi yaptım. Bunların üzerine pudra şekeri dökerseniz kar yağmış olur, demi akıllım.




TORKU SEN, HAYIRDIR?


Torku neler yapıyor yahu. Yakında buraya market de açacaklarmış. Çok sevinçliyiz. Bu kahvesi güzel bir de Macchıato var o da iyi. Bu markanın olayı glikoz şurubunun kullanılmamasıdır.


Gel gelelim Yılbaşı meselesine. Övöt yılboşo kotloyoroz. 👊
Hindimizle, iç pilavımızla,çerezimizle,ayva tatlımızla
Övöt yılboşo kotloyoroz.
Ailece beraber yılda bir kez oyunlar oynuyoruz.
Telefonları bir kenara bırakıyoruz.
Aynı programı izliyoruz.
Yeni yıla 3 2 1 diye sevinç içinde giriyoruz.
Övöt.👪💃😉
Dostça kalın. 

26 Aralık 2016 Pazartesi

Film Gecesi


Herkese merhaba :)
Bu hafta sonu sinemaya gidelim dedik ve aslında benim görmek istediğim film olan Arrival' i bulamadık. Bu yüzden biz de Star Wars'a girdik. Film üç boyutluydu. Genel anlamda filmi beğendim ama sürekli bir aksiyon, olay olması bizi biraz yordu. Sonundan anladığım kadarıyla da devamı gelecek.


Resimdeki kızımızın babası kaçırılıyor. Ve macera bu şekilde başlıyor. Star Wars hayranlarına duyurulur. 🌏


Uzun zamandır izlediğim ve keyif aldığım en güzel fantastik filmdi.

Benim tuhaflığım ne olurdu diye düşündüm de sanırım Doğanın gücünü kontrol etmek olabilirdi. 👍


Bunun aynı zamanda kitabı da varmış onu da en kısa zamanda okumak istiyorum.


Bu kitabı almak istiyorum ama şuan daha kargoda olan bir kitabım var. Önce onu okumalıyım. Uzun süre İnstegram'dan takip ettiğim biri kitap çıkarttı. 400 sayfa maşallah 😖
O biter bitmez bu kitabı ve öncesindeki kitapları alacağım. Kitap konusunda maymun iştahına sahibim resmen.


INTO THE WILD


Yasa Baykoz diye bir çocuk var. Bir edebiyat dergisinde yazıyor. Onun yazısında okudum bu filmi. Yok seyahat çantanızı başka bir yere koyun bu filmi izleyince alır gidersiniz filan diye yorumlar yazmıştı. Ben de dedim bu,bu nedir?
İzledim.
Sorun şuydu: Tamamen nedensiz ya da içinde bulunduğumuz ortamın, yaşamın anlamsızlaşmasından dolayı doğaya kavuşmak isteseydi karakter anlardım ama burada ailesel problemlerden dolayı bunu yapmış olması bence hataydı. Genel itibariyle fena değildi ama durağan bir film onu söyleyeyim de sonra kulağımı çınlatmayın akşam akşam. 😆
Dostça kalın 😼

18 Aralık 2016 Pazar

Niye Mekdanıs Söylemediniz?!


Herkese merhaba
Bugün Neslihan ile Son Tango adındaki bir oyuna gittik. Oyunu beğendim. Özellikle işkence sahnesi beni benden aldı diyebilirim. Ah Maria hepsi senin yüzünden.


Çeyiz mantığı bende tam oturmuyor ama dayanabilirsem bunu çeyize kaldırıyorum. 
İnşallah cınım ya 👯


Kardeşim Lobuşko 19 olmuş. 👻💩


Ne dilediğini merak etmiyorum çünkü o yaşlarda hepimizin dilekleri birbirine benziyor. Dünyayı kurtarmak gibi bir dileğimiz olmuyor nasılsa.


Benden hediye olarak önce etobur bitki istedi. Bulamadım. Rus kalpağı istedi. Bulamadım. En sonunda gittim bunları aldım. 
"sen kendi sevdiğin çikolataları almışsın ama benim sevdiklerimi almamışsın ki" 
👊
"Aaa öyle mi olmuş." dedim.


Ona hediye almaya gitmişken Migros'tan kendime de mısır turşusu aldım. Mısır turşusu bana çocukluğumu hatırlatıyor. Balkonda arkadaşımla hamburger yerdik ve hep yanında da bu mısır turşusu olurdu. 😢


Watsons'a uğradım. Kaş kalemi ve maskarası aldım. Bu sıralar kaşlarıma takığım. Bir de şu tür şeyleri duymuşsunuzdur. Kızlar yüz tıraş etmeye başladı!!!
Ünlü youtuberlar videolarında cart curt yüzünü tıraşlıyor. Neymiş efendim Asya ülkelerindeki kadınlar kaşlarını yüzünü filan almıyor jiletliyormuş ve ciltleri kırışmıyor epilasyondan dolayı deforme olmuyormuş. Allah başka dert vermesin! 💆
Kafayı mı yediniz?
Asyalıların çok tüyü varmış gibi konuşuyorsunuz. Doğru düzgün kaşları yok, erkelerinde sakal, bıyık ara ki bulasın. Adamlar kıla hasret resmen. Bırak onlar jiletlesin.
Hadi bırakalım İngilizler de jiletlesin. Onların tüyleri zaten sarı.
Sana ne oluyor?
Esmer ve kumrallardan oluşan bir popülasyonumuz var. O jileti kullana kullana yakında orangutan oluruz artık. 😆
1 ya da 1.5 ay sürüyor benim kaşımın filan çıkması o da orta düzeyde ama. O yüzden benim için kaş olayları filan çok büyük bir külfet olmuyor. Ki zaten stresli filansam dökülüyor sağolsun. Ama her hafta ya da haftada bir kuaföre gidenler için bu jilet olayı kurtuluş yolu gibi gözükmüş olabilir ama yerinizde olsam o pıçağı yavaçça yere bırakırım. 💬

Neyse yukarıdaki kalemi oradaki çalışan verdi. Orada kaşlarımı doldurdu. İlk kez oh be kaşım varmış diye mutlu oldum.  281 numara. Renk ucundaki.


Bu da Deborah markasına ait ve rengi aynı şekildeki kaş maskarası.

Annemle cingıl beng pozu 🎄🎄🎄

Niye mekdanıs söylemediniz?

Normelde balık sevmem. Hatta evde balık pişince tepkim yukarıdaki gibi olur ama yavaş yavaş sevmeye çalışıyorum..
Karışık bir blog olduğunun farkındayım. 
Bu seferlik affedin. Lütfen affedin 👼💐
Dostça kalın.


14 Aralık 2016 Çarşamba

Ev Aldım Ben


Herkese merhaba  ヅ
Dün okulumdaki bir panele katıldım söylemesi ayıptır ortam çok güzeldi. 
Fuat Köprülü ve Yesevi hakkındaydı.
Acayip sıkıldım.
Çok direndim, arada sıkıntıdan bayılacak gibi olup dışarı çıktım, girdim.
Ben sırf Öcal Oğuz ve Ercilasun  hoca için gittim denebilir. Saat 9 dan 16 ya kadar dinledim dinledim dinledim.


Hımm Hiç Sanmıyorum 😎
Paneldeki halim, tavrım tam olarak böyleydi.


Neden mi böyle bakıyorum? ও
Rektörlükte WC ararken güvenlik olmasa rektörün odasına dalıyordum da ondan ötürü.
Kafam da arkamdaki resim gibiydi.


spotify deki bağımlısı olduğum şarkı işte bu.


Yaşasın meyveli peynir  😋
Yaban mersini olan ve armutlu olanı piyasada tüketircesine yiyorum. 
Hunharca yiyorum.
Bakkal da sadece benim sevdiklerimden getiriyor zaten.


Geçen gene Everest'e tırmanıyordum ki ne gördüm!!!


Her yeri çöpe çevirmişler!!
Yandex de böyle bir özellik vardı. 365 derece çekilen fotoğraflar sayesinde siz de orada gibi yürüyor ve izliyorsunuz. Ama etraftaki çöpleri görünce eh be insanoğlu...


Bizde  niye yok?
İnstegram'a canlı hikaye özelliği gelmiş. Gece 3 gibi bir baktım Stephenamell canlı çekim yapıyor. Hemen açtım yorumlar, kalpler gönderdim ben de tabi. Kendisi de üzerindeki mavi gömlekten bahsetti. Bize bu bu güncelleme gelsin artık.


Kalimba almak istiyorum ama malum dolar almış başını gitmiş. 
Ne zaman düşer ki dolar? $$$


Ev aldım ben.
Malum yaş geldi geçiyor bir evim olsun dedim.
Şimdilik Üniversitenin bahçesinde ama istersem alıp başka yere kurarım.
Portatif 👪
#homesweethome #evimevimgüzelevim #yuvam #evcimen